TCHI-KUDUM: or andamento variable 

tchi-kudum, or andamento variable is the first part of Rossis trilogy of exhaustion.Inspired by Bauhaus, by feminist artists such as Orlan, Karen Finley, Cindy Shermann, and by the production of Brazilian artists of the 1960s/70s (Helio Oiticica, Lygia Clark etc), the solo explores the question of a Brazilian female identity. It is a confrontation with masquerade as a survival strategy, and with samba – as a dance, musical style and basic element of Brazilian culture and Brazilian carnival.

tchi-kudum, oder andamento variable, das erste Solo von Rossi, geht der Frage einer angeblich brasilianischen Frauenidentität nach. Angelehnt an Bauhaus, feministische Künstler_innen wie Orlan, Karen Finley, Cindy Shermann, und an die Produktion brasilianischer Künstler_innen der 60er/70er Jahren (bzw. Helio Oiticica, Lygia Clark) ist das Tanzsolo eine Auseinandersetzung mit Maskerade als Überlebensstrategie, und mit dem Samba – als Tanz, Musikrichtung und Grundelement der brasilianischen Kultur und des brasilianischen Karnevals.

CREDITS 

Concept, Choreography + Performance  Regina Rossi
Mentoring Antje Pfundtner, Bojana Kunst
Costumes + Stage Design Gonzalo Barahona
Sound Design Marcelo Delacroix

 

FUNDING 

Andamento variable is a production by Regina Rossi. Supported by Performance Studies, Universität Hamburg.